dinsdag 2 juni 2015

Wat een gezelligheid z'n buurthuis

Afgelopen vrijdag 29 mei hebben wat vrijwilligers van buurthuis Oud Overdie in Alkmaar een leuke lentefair georganiseerd. Wat een gezelligheid z'n buurhuis.buurthuis oud overdie
Ik was er ook uitgenodigd met mijn woonaccessoires en fragrance. Het begon om 17 uur tot 22 uur. Vanaf 15 uur kon je uitladen en je spulletjes uitstallen.  Ik had twee grote tafels en had natuurlijk weer veel te veel mee.

Het weer zat helaas niet mee, want we stonden binnen. 
Er was een suikerspinkraam, bbq en catering. En last but not least een zanger die allemaal Nederlandse liedjes zong. Je begrijpt de sfeer zat er goed in. De vrijwillige meiden deden zelfs een dansje. En ik moet bekennen ja ja, ik hou niet van die smatlappen maar als het een gezellige boel is doe je toch automatisch mee ha ha.

Het was jammer dat het zo regende en waaide, anders was het misschien nog drukker. Maar de sfeer bleef er heerlijk in. Ik heb aangegeven dat ik het erg gezellig vond en ik volgende keer weer van de partij ben.
Er waren ook een paar standhouders die wekelijks op een andere markt staan (om en om) met hun spulletjes en dat is in mijn plaats Heerhugowaard "Tuinmarkt de Draai" ik vernam dat deze haar deuren op 20 en 21 juni officieel opende en er was nog plaats.tuinmarkt de draai heerhugowaard


Dus je begrijpt en ja ik ga daar ook met mijn spulletjes deze twee dagen staan. Gezellig tussen de drukte. Wie weet tot dan!

11329792_992247497473489_4264759115003392070_n11220114_992247144140191_4694161706972129668_nproducten van something4you11053697_992247280806844_4270311249047121951_n10458858_992247457473493_7105639840071135827_n
 
Foto's niet zo gelukt. 

En één standhouder had al ruim 30 jaar jaarmarkten georganiseerd en dat doet hij nu nog 1x per jaar in Hensbroek. En ook daar wil ik eind oktober bij zijn, daar gaan we dus ook nog even achteraan.

Zo zie je ook wat een verschil in buurthuizen er zijn. Elk buurthuis hebben vrijwillers die leuke ochtend, middag en avond activiteiten organiseren. Van thee en koffiedrinken tot klaverjassen en van bridge tot workshops. Wel eens in een buurhuis geweest of nog nooit. Meestal in Juli/Augustus krijg je in de brievenbus (via facebookpagina's / webpagina) wordt je op de hoogte gehouden van het nieuwe seizoen.

Doe mee met één of meerdere activiteiten of meld je aan als vrijwilliger. Je zal zien hoe leuk het is om onder de mensen te zijn, dingen te organiseren en hoeveel mensen er daarin plezier in hebben. Dat er leuke activiteiten georganiseerd worden bij buurthuizen is leuk mede door de vrijwilligers.
 
downloadimages (1)images (2)
Loop een langs en wie weet wil je wel meedoen aan een Cursus/workshop of aan een activiteit zoals Bingo, Countrydansen of als vrijwilliger helpen achter de bar of bij een activiteit begeleiden.
Vele buurthuizen organiseren ook voor de grote zomervakantie Kindervakantiespelen (K.V.S.) En dat is natuurlijk leuk om bij z'n activiteit te helpen. Een dagdeel voor de kleintjes (groep 1 t/m 4) en de groters (groep 5 t/m 8).Voor de grote groep wordt er vaak ook een slaapnacht gehouden met spannende nachtspellen, je kent dat misschien nog uit je eigen tijd.

Ik heb er leuke herinneringen aan. Hoe heb jij deze activiteiten zelf ervaren? Heb jij wel eens meegedaan en wat vond jij daarvan? Laat je reactie achter.
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten